An analysis of the learning based on the model of Distributed Educational Influence

Coll, Engel & Niño

The central idea of the Distributed Educational Influence model is that in collaborative learning situations all the participants are potential sources of support for the other participants.

On this basis, a research was carried out with a triple objective:

- To analyze if the information provided to the participants has an impact on their collaborative process
- To determine whether the provided information has a differential effect depending on the nature of its content
- To contrast the usefulness of the analytic developed to analyze the processes of online collaboration


  • Entrevista al Dr. César Coll en el Boletín de Educaweb Aprendemos mejor aquello que nos interesa y a lo que podemos dar un valor y un sentido personal
  • La Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) acredita el Máster Interuniversitario de Psicología de la Educación -MIPE- con mención de excelencia
  • La revista RED ha publicado el número 50 como una edición especial conmemorativa de los quince años de existencia de la revista. El número incluye una selección de 15 artículos publicados durante estos años entre los que hay dos de miembros de GRINTIE